maanantai 21. joulukuuta 2015

Onnellinen

Joulun aikaan yleensä alkaa muistelemaan mistä on kiitollinen ja mitä kaikkea siistiä onkaan kuluneen vuoden aikana ehtinyt tapahtua. Mulle vuosi 2015 on ollut kunnon sekasorto sekä hyvässä, että pahassa. Tähän vuoteen on sisältynyt paljon paljon naurua, iloa, hymyjä, uusia tuttavuuksia, onnellisuutta ja kiitollisuutta. Tähän vuoteen on mahtunut myös hetkiä, jolloin olen kokenut, etten oo täysin tyytyväinen, itkua, surua, vihaa ja ärsyyntyneisyyttä. 
Erityisen kiitollinen oon näistä viimeisestä 4kk, mitä oon täällä Ranskassa viettänyt. Tää oli vähän niinkun uus alku mulle. Sai alottaa ihan puhtaalta pöydältä. Toinen chance uudessa lukiossa, uusien kavereiden ja uuden perheen kanssa. Ei tää oo aina ollut helppoa, mutta todellakin jokaisen itkun ja hampaankiristyksen arvoista. Tällä hetkellä oon super onnellinen täällä. En vaihtaisi pois päivääkään, jokainen päivä on opettanut ja kasvattanut mua. Vaikka mun vaihtovuosi ei ole vielä ihan puolessa välissäkään, niin voin sanoa, että kun mä heinäkuun 1. Päivänä ländään Helsinki-Vantaalle, niin suomen maalle astelee ihan uusi tyttö. Tän vuoden jälkeen osaan arvostaa pienempiäkin asioita uudella tavalla, ajatella muiden etuja vielä vähän enemmän kun omiani ja kertoa läheisille vielä useemmin kuinka tärkeitä ne on. Sain lauantaina mun kavereilta kasan kirjeitä, jotka jokainen mun paras kaveri oli kirjoittanut. Noh, kyllähän siinä itku tuli niitä lukiessa, mutta samalla ihan jäätävä kiitollisuus. Kai mä jotain hyvää oon tehnyt tässä elämässä, kun mulla on noin ihania ihmisiä ympärillä. Ei mua oo unohdettu Suomessa, sinne mä kuulun, mut tällä hetkellä mun koti on täällä ja siitä mä oon ihan super kiitollinen. En malta odottaa joulun viettoa mun maailman parhaan host-perheen kanssa. En tiedä miten voin ikinä kiittää näitä ihmisiä, että he on ottanut mut niin avoimesti ja sydämellisesti vastaan heti ensimmäisestä päivästä lähtien. Huhhuh, mikä romaani, mut must nyt vaan tuntu, et täytyy kirjoitella vähän fiiliksiä. 
Tein tänään joulutorttuja vähän huonolla menestyksellä, mut melkein sama maku oli kuitenkin, vaikka ulkonäkö olikin vähän kyseenalainen... Toiseksi jälkiruuaksi tein tiikerikakun, jonka teko suju täydellisestI siihen asti kunnes unohdin sen uuniin...noh vähän se oli palanut, mut toivottavasti sisältä iha hyvä!
Torstaina onkin sitten jo "jouluaatto", eli ranskiksille ensimmäinen päivä joulunvietosta. Mennään illalla messuun ja sitten syödään, paljon. Lahjat avataan perinteiden mukaan 25. Päivän aamuna. Joulun jälkeen lähdetään Rennesiin mun hostiskän sukulaisille jatkamaan joulun viettoa. Loppulomaksi mulla on vielä kaikkia kivoja suunnitelmia!
Nyt haluun toivottaa kaikille ihan super hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta 2016! Isot halit & bisous kaikille läheisille, ootte hirmu rakkaita! Viettäkää hyvä joulu ja syökää paljon kinkkua...
Je vais vous tous souhaiter très joyeux noël et les bonnes fêtes profitez bien de le temps en famille et soyez heureux, le noël est le temps de la joie!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti