lauantai 22. elokuuta 2015

CPH

Moikka!

Vielä nopea päivitys vielä viime viikonlopusta. Oltiin pe-su Kööpehaminassa koko perheen kanssa. Mun veljellä oli turnaus siellä ja käytiin katsomassa muutamia pelejä ja muuten kierreltiin vain keskustassa ja meidän "asuinalueella".
Oon ollut Tanskassa kahdesti aiemmin, kerran Köpiksessä. Ja ai että tässä on kaupunki mun makuun! Keskusta on tosi selkeä ja nätti, helppo liikkua metrolla/junalla/bussilla ja kaikki puhuu englantia! Haha (Paitsi turnausalueen aasialaiset kioskin pitäjät...kai sitä ruotsiakin olisi voinut vääntää, mut järkytyin niin totaalisesti, kun ainutkaan sana englanniksi ei mennyt perille).

1. Cph Pride oli lauantaina, joten 7elevenkin panosti ;-) 2. Tivoli 3. Unisport 4. Pyöriä joka paikassa, melkeen kun Damissa :-D

1. Stroget 2. Nyhavn 3. Upee asuntolaiva Kristianshavnissa 4. Minions <3

1. & 2. Oh täydellinen ravintola 3. Let's go! 4. Hotellibrekkiet on niin bueno

Ja siis yksi sana julkisista vessoista. Kööpenhaminassa on tosi hyvin julkisia vessoja ja vitsit ne on niin siistejä (ja vielä ilmaisia) ihan kuin kävisi jossain hotellin vessassa. Tanskalaiset on muutenkin niin yltiöystävällistä ja ihanaa porukkaa!

Meijän lento oli perjantai aamuna jo kahdeksan maissa perillä, joten suunnattiin shuttle bussilla hotellille (,joka oli ihan tosi hyvä!), jossa saatiin huone jo. Kiireisen aamun takia aamupala jäi vähemmälle, joten mentiin hotellin aamupalalle heti alkajaisiksi. Perjantaina mun veljen eka peli oli vasta illalla, joten joskus 10 maissa otettiin Kastrupista metro downtowniin. Köpis on ihana, mut ihan sika kallis mesta! Pelkät metroliputkin maksaa iha pirusti.

Suunnattiin heti aluksi Strøgetille (paras ostoskatu), ja koska Köpis on niin kallis, niin basicly käveltiin katu läpi, kävin muutamassa kaupassa, mutta en ostanut mitään. Oli tosi kiva käppäillä siellä, kun muisti paikat ja käytiin kahvilla edellisellä reissulla hyväksi todetulla terassilla.Käveltiin Radhusplatsin ohi Tivolille asti, kun mun pikkuveli halusi käydä tietyssä futiskaupassa, jonka sijainnin oli kattonut jo valmiiksi. Oltiin vieläkin ihan täynnä aamupalasta, joten ostettiin juomista ja lähdettiin extempore kanavaristeilylle Nyhavnista. Nyhavnin alue on niin kaunis, en kestä. Oli ihan täydellinen ilma ja kanavat oli ihan sika mageita!

Illalla otettiin taas metro Kastrupiin ja käytiin kaupan kautta hotellilla vaihtamassa vaatteita ja suunnattiin turnauksen pelikentille, jotka oli ihan lentoaseman vieressä.

Asuttiin siis airport hotellissa, vähän niinkuin lähiössä. Lentokentälle oli hotellin omalla shuttle bussilla noin 5-10min matka. Löydettiin perjantai iltana hyvä italialainen pizzapaikka hotellin läheltä ja mentiin sinne syömään.

Lauantai aamuna nukuttiin pitkään ja mentiin taas hotellin omalle aamiaiselle (joka maksoi lisähinnan, mutta ajateltiin, että se on ihan järkevä, ettei heti tarvitse etsiä ruokapaikkaa, kun lähtee hotellilta liikkeelle). Muut lähtivät kävelemään lähialueelle, ennen päivän peliä. Minä suuntasin hotellin salille treenaamaan. Päivällä mentiin katsomaan ensin yhtä peliä, mutta jäätiin alueen kahvion terassille odottamaan seuraava iltapäivällä olevaa peliä. Illalla mentiin syömään alueen ainooseen "decentiin" ravintolaan, joka olikin ihan sairaan hyvä!

Sunnuntaina nukuttiin pitkään, koska huone piti luovuttaa jo 12. Jätettiin kamat hotellin luggage roomiin ja lähdetiin katsomaan viimeinen peli. Sen jälkeen meillä oli tosi paljon aikaa, koska lento lähti vasta illalla. Päätettiin, että ei osteta kallita metrolippuja, vaan suunnattiin kävelymatkan päässä olevaan akvaarioon Den blå planettiin. Illalla mentiin vielä syömään samaan ravintolaan, kuin edellisenä iltana. Tässä välissä pakko mainita, että rakastan Kööpenhaminan lentokenttää, se on niin selkee ja toimiva! Lento oli yli tunnin myöhässä, mikä ei sinänsä haitannut, koska mulla ei ollut maanantaina koulua obviously, mutta koko päivän kestänyt ajan tappaminen alkoin jo uuvuttaa. Oltiin kotona lopulta puoli kahden maissa yöllä.

Oho tulipas pitkä ja tekstintäyteinen postaus, mut innostuin nyt kun sain vähän tätä ulkoasua muokattua, niin tykkään enemmän kirjoitellakin :-)