torstai 15. lokakuuta 2015

Things and thoughts

Salut!

Enään yksi päivä koulua ja kaksi evaluationia, mut sit L-O-M-A. Tykkään täällä koulusta lähinnä siks, että näkee tosi paljon kavereita. Muuten ekonomian tunnilla istuminen ja fysiikan termien opettelu ranskaksi tuntuu aikamoiselta pakkopullalta välillä. Mut sit vastapainoksi on ihan huikeeta huomata omaa kehitystä, kun kokeissa alkaa saada enemmän pisteitä ja tunneilla tajuamaan jotain. Itseasiassa tykkään tosi paljon SVT tunneista, joka on siis vähän niinkun kemian ja bilsan sekotus, koska tajuan siellä asioita. 

Viime vikonloppuna meillä oli meidän regionin ensimmäinen reunion, joka pidettiin Saumurin kylässä vanhassa katolilaisen lukion tiloissa (joka muistutti musta enemmänkin jotain luostaria). Oli ihana nähdä muita vaihtareita taas ja tavata yksi uusi saksalaistyttö, joka saapui tänne vasta Pariisin alkuorientaation jälkeen. Erityisen ihana oli nähdä bulgarialaista Bobia, jonka kanssa jaettiin alkuorientaatiossa huone, oltiin samassa bussissa Bapaumesta Montparnasseen ja tultiin kahdestaan junalla tänne Toursiin. Oli tosi hämmentävää, kun nyt puhuttiin pelkkää ranskaa, kun alkuorientaatiossa kommunikointi tapahtu lähes pelkästään englanniksi. Oon huomannut, että mun on tosi hankala tuottaa puhetta jos mietin liikaa lauseen rakenteita, mut jos annan vaan mennä ja korjaan itteeni jälkeen päin niin asiat sujuu paljon jouhevammin. Stressasin ehkä vähän ekaa hostperheiden ja Yfun tapaamista, koska en hirveästi tykkää omien fiilisten analysoimisesta ja muusta jauhamisesta, mut päivä oli kaikinpuolin ihan onnistunut ja oli ihan sika kiva puhua ihan vaihtareiden kesken et miten on mennyt yms. 
Jokaisen piti tuoda tohon tapaamiseen oman maan joku jälkiruoka. Ite pelasin varman päälle ja tein mokkapaloja, jotka onnistu tosi hyvin ja sai paljon kehuja!

Oon vähän miettinyt, että mitä tekisin tän blogin kanssa, kun ite tykkään lukea sellaisia blogeja, missä on paljon kuvia ja vähemmän tekstiä, mut sit tän mun oman blogin kanssa tykkään enemmän ehkä kirjottaa, mut kuitenkin sit näyttää teille kuvien muodossa mitä täällä päässä tapahtuu. Mut sit mun postaukset ois melkeen pelkästään, jotain arkijuttuja, mut ehkä se ei haittaa? Omaks (ja lukijoiden tietty heh...) iloks mä tätä teen.

Ainiin lomaksi mulla on suunnitelmia, mutta niistä lisää myöhemmin kun asiat varmistuu!
Yritän lomalla myös postata pari juttua, mistä mulla on vielä paljon kuvia kamerassa, jotka haluun jakaa tänne joten stay tuned!

Nyt jatkan historian kertaamista ja meen illalla käymään vielä yhtissä halloween juhlissa!








A bientôt!
-Anniina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti