lauantai 3. lokakuuta 2015

Mun viikko

EDIT: en tiiä mikä ongelma tässä on mut tämä postaus ei ollut julkaistu eli tässä siis mun viime viikko sorge!
...on sujunut täällä ihan mukavasti :-) Kuukaus tuli tossa viikko sitten täyteen ja kovaa vauhtia mennään jo syyslomaa kohti (YES please). Kuluneen viikon aikana oon ehtinyt tehdä vaikka mitä. Ostin talvikengät (vaikka täällä on vielä ihan lämmin fail) ja shoppailin vähän lisää viime viikonloppuna. Oon omasta mielestä ostanut vaan tarpeellisia juttuja ja sellaisia, joita oikeesti tuun käyttämään (ei tarvii järkyttyy tilin saldosta äiti ja iskä). Tein viime viikonloppuna myös pullaa, mikä ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan, mut lopputulos muistutti epäilyttävän paljon pullaa ja kaikki tykkäs tosi paljon! Ollaan käyty myös mun hostien perhetutuilla kylässä. Oikeestaan täällä törmätään koko ajan joihinkin tuttuihin. Mut se on tosi kivaa kun ihmiset sit muistaa mut ja moikkaa tai saattaa jäädä vaihtaa kuulumisia mun kanssa, vaikka en ois mun hostien kanssa. Mun alkuviikko oli ihan tosi hyvä. En viime viikolla ois uskonut, että tän viikon maanantai ois niin hyvä, mitä mulla oli tällä viikolla. Vaihtaria on helppo miellyttää, koska täällä mun päivän tekee ihan pienetkin hyvät asiat. Tällä viikolla on ollut ihan tosi kivaa, kun oon jutskannu tosi monien uusien tyyppien kanssa ja joka päivä tuntuu enemmän, et kuulun joukkoon koulussa ja host-perheessä. Menin keskiviikkona extempore sellaseen tytöille tarkoitettuun aktiviteetti iltapäivään. Siellä sai kokeilla ilmaiseksi Zumbaa ja step treeniä. Oli ihan super hauskaa ja hyvä meno. Torstaina olin toisella lukiolla koko päivän 8-20. YFU oli siis pyytänyt mua sinne, koska siellä oli journée internationale, jonka takia siellä oli koko päivän erilaisia aktiviteetteja koulun oppilaille kansainvälisessä hengessä. Olin ainoa yfulta, mutta siellä oli paljon afs vaihtareita, jotka oli tosi kivoja ja ihan sika kiva tietää nyt, että täällä mun alueella on muitakin vaihtareita (yfulta oon ainoa täällä...). Aamupäivällä meillä oli "chat datings", eli jokaisella vaihtarilla oli oma pöytä yhdessä luokassa ja sinne tuli aina luokittain uusii ihmisiä pienissä ryhmissä. Yksi ryhmä oli aina yhden vaihtarin pöydässä about 10min ja sit vaihtuu uusi ryhmä ja uusi vaihtari. Eli vähän niinkun pikadeitit haha :D Sen 10min aikana me vaihtarit kerrottiin meidän omasta maasta ja myös vaihtojutuista, että miksi ollaan täällä etc. Monet oppilaat oli myös valmistellut ite jotain kysymyksiä ja koko homma oli periaatteessa englanniksi, harjoituksena ranskiksille, mut kaikilta ei ihan luonnistunut enkku, niin puhuin välillä ranskaakin. Mulla oli mukana mun Suomen lippu (joo se ihan valtava) ja iPad, jossa mulla oli kuvia Suomesta. Harmittaa ihan sikana, kun unohdin mun ranskankieliset Helsinki esitteet, jotka raahasin just tällasia juttuja varten. Lukio oli tosi moderni ja se oli koristeltu kansainvälisen teeman mukaan. Lounaalla meillä oli "lunch date", joka oli järjestetty niin, että lukion oppilaat oli ilmoittautunut pareittain lounasseuraksi vaihtareille. Mä söin kahden tosi kivan tytön kanssa ja istuttiin kaikki pitkässä pöydässä, joten siinä tapasi muitakin uusia ihmisiä. Iltapäivällä jatkui chat datings, jonka jälkeen mentiin mun aluevastaavan ja yhden muun Yfun työntekijän kanssa kahteen eri luokkaan puhumaan yfusta ja mä tietty taas sain kertoa Suomesta. Yhden luokan englannin opettaja oli käynyt Helsingissä ja tutustunut siellä suomalaiseen koulujärjestelmään ja taas sai Suomi kehuja!!
Illalla jäin vielä pitämään infotilaisuutta vanhemmille, koska olin lukiolla mun aluevastaavan kyydillä, koska se oli ihan eri puolella Toursia, kun mun koti. Kaiken kaikkiaan oli ihan tosi kiva päivä ja tutustuin tosi kivoihin ihmisiin, joiden kanssa toivottavasti nähdään vielä. Eilen olin vielä niin väsynyt torstaista, että iltapäivätunneilla meni vähän ohi aiheet, kun alko olla jo aika väsy. Isoäiti tuli taas tänne Toursiin tällä viikolla, mikä on ihan parasta! Tykkään, kun isoäiti on niin rento ja hauska ja aina juttelee mun kanssa niitä näitä. Nyt viikonloppuna oon vaan nukkunut ja katsonut pari jaksoa vain elämää. Ollaan pelattu siskon kanssa ja oon ehtinyt treenatakkin, Sit ihan perus läksyjä ja pyykinpesua. Käytiin tänään myös oopperassa, kun siellä oli avoimien ovien päivä. Missattiin kierros puvustamoon ja kulisseihin, mutta päästiin kattomaan madame butterfly oopperan kenraalia. Itse ooppera muistutti musta tosi paljon Svenska teaternia Helsingissä. Pyörittiin keskustassa ja tultiin sitten dinnerille kotiin. Nyt kirjoitan tän postauksen valmiiksi ja katon eilisen vain elämää jakson (oon koukussa XD), kun viikolla ei oo aikaa. 
En tiiä mitä huomenna on tiedossa, mut ainakin nukun pitkään, koska pakko lataa akkuja kouluviikkoo varten.

1.&2. Pullat 3. Tonne mä raahaudun viitenä aamuna viikossa 4. Täällä on niin paljon kukkia joka paikassa, ihanaa!


1.-4. Kaikki kuvat siis yhdestä ja samasta kaupasta. Löysin Toursin saiturin pörssin, ainakin hintojen puolesta! Haluisin niin paljon ostaa Suomeen muutamia sisustusjuttuja tuolta, mut sain ainakin toistaiseksi hillittyä itteni 


1. Aktiviteettipäivästä saatiin myös tollaset gym bagit, mitä jäi parin viikon takaisesta juoksutapahtumasta. Sisältö koostu urheiluvälipaloista nam 2. Täällä on tosi paljon hedelmiä ja vihanneksia marketeissa ja toreilla (okei onhan kauppatorillakin Helsingissä, mut täällä kaikki näyttää vähän freshimmältä) 3. Lycée Jean Monnet'n journée internationale mainostettiin myös koulun käytävillä 4. Koska päivän teema oli internationality niin lounas oli myös sen mukainen, kansainvälisiä ruokia ympäri maailmaa, ihan super hyvää!


1.-3. Tänään oopperasta 4. Siis tätä kukkien määrää (laitoin instagramiinkin kuvan kukista; saa seurata @anniinala)

Sellainen viikko mulla, nauttikaa loppuviikonlopusta ja hyvää alkavaa viikkoo! 

À bientôt!

-Anniina


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti