maanantai 19. lokakuuta 2015

Vacances

Salut!

Loma on alkanut tosi tosi hyvin ja nautin pelkästään siitä ajatuksesta, et tässä on vielä kaksi viikkoa aikaa ottaa rennosti... Perjantaina enkun kokeen jälkeen menin kotiin ja chillailua mun sisarusten kanssa ja siivosin mun huoneen. Illalla mentiin mun luokkakavereiden kanssa dinnerille mäkkäriin ja pyörittiin keskustassa. Lauantai oli kaikin puolin täydellinen päivä! Oltiin puhuttu yhden norjalaistytön kanssa lycée Jean Monnet'n international päivässä, että mentäis shoppailemaan joku viikonloppu, koska hän asuu Toursin "landella" = ei kauppoja. Treffattiin asemalla ja käytettiin päivä tehokkaasti kauppoja kierrellen ja lounastettiin tunnelmallisessa ravintolassa. Oli niin hassua, että toi oli toka kerta ikinä kun nähtiin, mut sillä ei ollu mitää välii, koska ollaan niin samanlaisia ja tullaan tosi hyvin juttuun. Ja tietty vaihtareille pätee "it takes one to know one". Ollaan katottu myös ihan sikana rugbya, koska nyt on meneillään mm kisat ja mun hostiskä on todellinen penkkiurheilija, niin meillä on telkkari auki aina, kun tulee mikä tahansa matsi, vaikka ranska tippukin jo...
Oon ottanut ihan rennosti ja ollaan katottu paljon leffoja, joista mun ehdoton suosikki on tällä hetkellä "les profs", en tiiä minkä ikäisille se on suunnattu, mut musta se oli ihan törkeen hauska :D
Käytiin eilen mun pienimpien sisarusten kanssa rullaluistelemassa, tai siis mä juoksin perässä ja kannoin kenkiä ja pidin pikkusiskoa pystyssä :D käytiin myös läheisessä jardinissa, jossa on ihana tunnelma aina sunnuntaisin. Niin paljon ihmisiä liikkeellä ja ihana sää! Nyt syyslomalla siellä on myös sirkus. Ollaan tehty paljon kaikkea, mut samalla ei mitään, eli on ollut tosi rento meno. 
Ollaan tämä viikko täällä Toursissa. Meille on tulossa sukulaistyttö ja mun pienimmät sisarukset lähtee joillekin sukulaisille. Lauantaina otetaan koko perhe suunnaksi Bretagne, jossa vietetään ensi viikko. Ollaan pari päivää Rennesin kaupungissa, josta jatketaan alkuviikosta Saint Maloon ja olisi tarkoitus ehtiä käydä Mont St Michelissä (joka oli mun toive). Mun kaikki kaverit varoitteli, että kannattaa varautua sateeseen ja kylmyyteen, mut mua ei haittaa, oon super innoissani, koska tää mesta on meren rannalla ja en oo lähes kahteen kuukauteen nähnyt mitään puiston lampea tai suihkulähdettä suurempaa vesialuetta. Ja muutenkin tosi kiva päästä näkemään ranskaa! 
Täällä on muuten ihan sairaan nättiä syksylläkin! Ollaan jo reilusti yli lokakuun puolessa välissä ja täällä kukat kukkii ja puut on semi vihreitä vielä. Meilläkin on vielä riippukeinu takapihalla ja tomaatit kypsyy vielä hyvin. Kyllä täällä on kylmä, varsinkin iltaisin talot on ihan jäässä, kun tällä ranskalaisella logiikalla muutama patteri ei kyllä lämmitä kolmikerroksista kivitaloa... Nimimerkillä nukuin viime yönä verkkareissa ja hupparissa + fleeceaamutakki ja untuvatäkki ja tietty villasukat. 

 

1. Meijän lyseon halloween pippalot viime torstaina 2. Siis rakastan kukkia 3. Jardin du Botaniquen "vapaa eläintarha" jossa aitauksessa sai kävellä vapaasti sekä ihmiset, että eläimet 4. Jardin du Botanique



1. No words needed 2. Charlotten tekemä muovailuvahateos "Anniina" 3. Tänkin kenkä jonon takana oli sama tyttö... 4. Lauantain 12€ pääruoka+jälkkäri kombon pääruoka 


1. Ostin 1€ tollasen mukin mun kaikille kosmetiikkatarvikkeille 2. Armottoman etsimisen jälkeen löysin myös seuraavan romaanin Ranskan tunnille, toi pitäs saada puoleen väliin tässä loman aikana... 3. Isovanhempien kortti Wienistä löysi myös perille! Kiitos ja terveisiä! 4. Ostin maailman söpöimmän korttikotelon, en oo ees tajunnu kuin kätevä toi oikeesti on!

Bisous!

-Anniina






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti