sunnuntai 1. marraskuuta 2015

UPDATES

Moikka!
Kuvia Bretagnesta on paljon ja haluun näyttää teille kaikki siidet paikat mitä näin ja koin joten niistä lisää myöhemmin. Yleisesti mulle kuuluu super hyvää! Loma oli koko perheelle tosi rentouttava ja tuntuu, että se lähensi mua entistä enemmän tän perheen kanssa ja tuli vielä enemmän sellanen olo, että kuulun tänne. Rakastan sitä kun me puhutaan kaikesta ja on tosi rento tunnelma. Välillä väitellään hostiskän kanssa urheilusta tai politiikasta ja välillä puhutaan mun pikkusiskon (8v) poikaystäväehdokkaista. Koskaan ei tuu hiljaisia hetkiä ruokapöydässä ja mun perhe on niin jotenkin eläväinen ja aito. 

Tällä hetkellä mulla on koulussa ihan super paljon tehtävää, kokeita ja palautettavia tehtäviä on koko ajan... Ilmoittauduin itse asiassa tiistaina baciin, eli suoritan täällä ranskan ja tieteiden (Svt & physique-chimie) ylioppilaskirjoitukset. Joo kyllä luitte oikein, aijon osallistua _ranskalaisiin _ylioppilaskirjoituksiin. En oikein pääse nauttimaan "vaihtareiden vapauksista", koska mulle annetaan samat tehtävät ja multa odotetaan samaa osallistumista opetukseen, kuin muiltakin. Toinen asia on sitten se, miten hyvin täytän odotukset, mutta parhaani mä yritän. On ihan super kivaa, kun ranska alkaa vihdoin loksahtaa päähän kunnolla. Pystyn seuraamaan opetusta paljon paremmin ja ymmärrän ehkä noin 75% kaikesta. Tietysti käytän sanakirjaa paljon eri sanojen etsimiseen, mutta koen, että yleisesti sujuujo paljon paremmin. Yks päivä säikähdin itsekin kuinka nopeasti pystyin vastaamaan ja muodostaa lauseen, ilman, että kukaan jäi tuijottamaan kiusallinen "mitä ihmettä yrität selittää"-ilme kasvoilla. Kaverit on kehunut, että mun ranska on kehittynyt tosi paljon ja suurin osa opettajistakin kannustaa mua nyt tsemppaamaan, kun on nähnyt, että hard work pays off. 

Oon tällä viikolla ollut kyllä niin poikki, että viikonloppu tulee tosi tarpeeseen, mutta yritän saada mahdollisimman paljon postauksia myös tehtyä, koska tää bloggailu on oikeesti ihan super kivaa , mutta kärsin välillä pienestä motivaation ja inspiraation puutteesta ja tää iPadilla kirjoittaminen on vähän hitaanpuoleista, mutta kyllä se on sen arvoista, kun saa vihdoin valmiin postauksen ulos, joka miellyttää itseä ja toivottavasti lukijoita. 


Ekalla lomaviikolla syötiin ihan sika hyvää ruokaa (paljon kaikkia omenajuttuja), käytiin mun siskon ja serkun kanssa uimassa, luistelemassa, leffassa, shoppailemassa, kokkailtiin yhdessä ja vikassa kuvassa mun viikon kamat Bretagnen reissuun. Oli tosi kiva viettää aikaa tyttöjen kanssa, vaikka meillä onkin 3-4 vuotta ikäeroa, mutta tytöt on niin ihania sekopäitä, että mulla oli super kivaa niiden kanssa!

-Anniina


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti