keskiviikko 11. marraskuuta 2015

Rennes

Bonjour!
Lähdettiin syysloman toiseksi viikoksi siis Bretagneen Pohjois-Ranskaan. Lähdettiin lauantai "alkuiltapäivästä" (ollaan aina myöhässä kaikkialta ja lähteminen kestää aina iha sika kauan...haha) ja otettiin suunnaksi Rennesin maaseutu, kun mentiin heittämään serkkutyttö kotiin ja noudettiin samalla mun toinen pikkusisko sieltä serkuilta. Tapasin paljon mun hostiskän puolen sukulaisia, jotka oli kaikki tosi mukavia ja hauskoja. Rennes on siis Breŧagnen pääkaupunki ja nää serkut asuu siis siellä Rennesin maaseudulla. Jatkettiin illalla sitten Rennesin kaupunkiin mun hostiskän äidille, jossa mun pikkuveli vietti ekan lomaviikon. Vietettiin koko perheen + hostmummin kanssa pari päivää Rennesissä chillaillen ja kierrellen. Rennes oli tosi siisti kaupunki 2x isompi, kun Tours metroineen ja valtavine puutarhoineen. Tapasin taas lisää sukulaisia ja vietettiin aikaa yhdessä. 
Portaat Rennesin kuuluisimpaan puutarhaan Jardin du Thabor, oikealla Rennesin kirjasto
Puutarha
Uskoisko tästä maisemasta, että on lokakuun loppu (siis tuolloin oli)
Mentiin tonne puistoon sunnuntaina, niin se oli ihan täynnä ihmisiä nauttimassa hyvästä säästä


Bongaa suomen lippu 
Sanotaan (tai mun Bretagnesta kotosin oleva hostiskä väittää), et crepit ja galetet olisi keksitty Bretagnessa ja siellä olikin creperieitä joka kulmassa  


Tänään ei oo koulua, koska on 11/11 ja voin sanoo, että tuli vapaapäivä just oikeeseen saumaan. Huomenna 4h BAC blanc eli ylioppilaskirjoituksiin valmistava koe, can't wait! 

Adios! -Anniina 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti