perjantai 24. kesäkuuta 2016

Mitä ihmettä

Moikka!
Muistan kun elokuun lopussa 2015 mun laskuri näytti 305 päivää jäljellä. Tänään päiviä on jäljellä 2.
Ajatus kotiinpaluusta alkaa kouristaa vatsanpohjassa. Suomi tuntuu niin kaukaiselta ja mitättömältä. Ranska on mun koti ja pelkään, että en osaa olla enää kotona, kotona Suomessa. Tää tuleva viikonloppu tuntuu viikonlopulta, niin kuin kaikki muutkin paitsi, että mun vaatteista pursuavat matkalaukut muistuttaa tossa lattialla siitä, että kohta mennään. Sinänsä pakkaaminen on tosi helppoa, kun voi vaan survoo koko omaisuuden noihin laukkuihin. Tää pari viikkoa on ollut varmaan yksi kiireisimpi aikajakso koko vuonna. Mun suomalainen perhe oli täällä ja oli ihan sika hauskaa. Käytiin mun hostien luona katsomassa euron avausmatsi ja 3 linnan kierroksella. Muuten vaan hengailtiin Toursissa. Näin paljon kavereita, kun he ehtivät ylioppilaskirjoituksiin lukemisen lomassa. Tosiaan itsekin osallistuin näihin ylioppilaskirjoituksiin, eli baccalauréat kokeisiin. Mulla oli Ranskan kirjallinen & suullinen sekä luonnontieteet. Lukematta läpi, mutta ainakin yritin. Heti mun perheen lähdettyä Anna tuli pariksi päiväksi meille. Käytiin syömässä ja kahvilla ja leffassa ja pidettiin sleepover meillä. Oltiin vaihtareiden kanssa Lemonsissa, eli Le Mans. Oli ihan paskareissu, mut tulipahan tehtyä haha. Oltiin yksi viikonloppu hostien kanssa maalla bbq lounaalla. Järjestettiin Danyalle yllätyssynttärit. Luonnontieteiden yo jälkeen menin Danyalle yöksi maalle. Oli hauska, kun kaverit laitto snäppejä kaupungilta, jossa oli samana iltana fete de la musique ja me oltiin keskellä ei mitään, mut oli ihan sika hauskaa. Eilen mulla oli viimeinen yo koe ja illalla mun molemmat host perheet kokoontui meille ja pidettiin mun ekat läksiäiset. Tänään pidin läksiäiset mun lempparipuistossa mun 8 parhaalle ystävälle. Oli tosi hauskaa, mut edelleen tosi outo fiilis sanoo silleen moikka, kun ei oo yhtään sellasta tunnelmaa, että oon oikeesti lähdössä. Tänä iltana vika yö hosteilla.. Laitoin aamulla vielä yhden paketin Suomeen, rukoilen et se ei räjähdä siinä kuljetuksessa, koska survoin sen pahvilaatikon ihan täyteen. Matkalaukut on melkein pakattu. Huomenna meen vikaksi yöksi mun ekoille hosteille, koska mun hostit lähtee viikonlopuksi muualle, joka oli suunniteltu jo kauan ennen mun tuloa. Sunnuntaina kahden maissa lähtee eka juna Pariisiin ja sieltä lähdetään yöjunalla viikoksi Berliiniin YFU familyn kanssa. 1.7 laskeutuu kone suomen maankamaralle..
Tuun kotiin 

Tätä kyllä tulee ikävä.. mun kattoikkuna josta oon monet kerrat fiilistelly auringonlaskuja ja nousuja..
Annan kanssa päädytään aina jonnekin syömään haha 
Lycée Grandmont kampus, jossa kävin tekemässä ylioppilaskokeet
Maailman söpöimpiä pikkukoiria

Lemonsin paskareissun kohokohta oli kulhollinen 10€ lohisalaattia 


Meikän wineyard 
Anna <3
Danya <3
Farewell party part 1

Farewell party part 2

Nähään
-Anniina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti